Hands-on giver voksne i industrien noget at tygge på

Fra 24. oktober og frem til sommeren 2019 ruller Hands-on’s kampagne ”Fremtiden er faglært – er du?” ud på 20 danske industrivirksomheder, hvor en pølsevogn er omdrejningspunktet for en uformel snak om uddannelse.

- Formålet med kampagnen er at få flere voksne til at blive faglærte inden for industrien, både for deres egen skyld, så de er bedre stillet, hvis de en dag skulle stå uden et job, men også for virksomhederne, der får en mere kvalificeret arbejdsstyrke, siger Thea Wanning, projektleder for Hands-on.

Pilotprojekt var en succes

Kampagnen blev med succes gennemført som pilotprojekt i foråret 2017 på fem produktionsvirksomheder i Midtjylland, og derfor ruller Hands-on nu ud til 20 virksomheder mere.

– Flere af de virksomheder vi besøgte i foråret 2017 pegede direkte på arrangementet som anledning til, at de fik etableret uddannelsesaftaler med medarbejdere. Det gav os mod på at føre det ud i hele landet, siger Thea Wanning.

Kampagnen starter 24. oktober hos virksomheden Valmont SM i Sønderjylland, som bliver den første af 20 virksomheder, der får besøg i denne omgang. Arrangementerne er koordineret i samarbejde med relevante erhvervsskoler, som også deltager med virksomhedskonsulenter, der er vant til at tale om uddannelse med medarbejdere og ledere.

De 20 pølsevognsarrangementer suppleres af en landsdækkende digital kampagne, som sikrer, at budskabet om at blive faglært også når ud til dem, der ikke deltager i arrangementerne på virksomhederne.

Kontakt os gerne og hør nærmere

Thea Wanning

Kommunikationschef

Telefon

33 77 91 80

Mobil

51 60 00 75

E-mail

twa@iu.dk