11. nov 2020

Er din læreplads Årets Innovative Læreplads?

Har du en god læreplads, hvor du får støtte og lov til at prøve kræfter med spændende og innovative projekter? Så har du muligheden for at indstille din arbejdsplads til prisen som Årets innovative læreplads.

Prisen bliver uddelt af Fonden for Entreprenørskab sammen med Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier med støtte fra Nordea-fonden.

Alle elever, der er i lære, uanset branche og fag kan deltage. Mere end 100 uddannelser deltager om at indstille den mest innovative arbejdsplads.

Årets Innovative Læreplads er en hyldest til den innovationskraft, der findes hos elever og lærlinge på de danske erhvervsuddannelser.

Når du indstiller din læreplads, viser du, at du kan arbejde innovativt, og at din arbejdsgiver har været god til at hjælpe dig med dine innovationstanker.

Skal din læreplads vinde?

Årets Innovative Læreplads bliver givet til en arbejdsgiver, der i løbet af året har støttet sin elev/lærling i at gennemføre et innovativt projekt. Samtidig hyldes eleven/lærlingen, der har gennemført projektet og den skole, der har givet eleven/lærlingen mulighed for at opnå sine innovative evner.

Alle virksomheder og organisationer, der har elever i lære, kan blive indstillet. Det er elever og lærlinge, der kan indstille din arbejdsplads.

Sådan indstiller du din læreplads

Hvis du vælger at indstille din læreplads, er det kun din skole, der modtager din indstilling. Det er også skolen som tager stilling til, hvilke lærepladser der skal nomineres til Årets Innovative Læreplads. Derfor ved lærepladsen ikke noget om det.

Hvis I bliver blandt de bedste lokalt, sørger din skole for, at din indstilling går videre til den nationale indstillingskomité. Årets Innovative Læreplads kåres den 30. januar 2020.

Indstil din læreplads her