Fristen nærmer sig - husk at indstille til ML-Prisen 2020

Når kalenderen siger oktober 2020, er det endnu engang tid til at uddele Metalindustriens Lærlingepris, ML-Prisen. Men inden da skal prismodtagerne findes, og du har stadig chancen for at indstille en lærling i metalindustrien, der fortjener ekstra anerkendelse for sin indsats gennem uddannelsen.

Fristen for indstilling udløber 15. juli 2020.

Indstil en lærling til ML-Prisen

For at komme i betragtning til ML-Prisen kræver det:

• at lærlingen har aflagt svendeprøve i perioden fra den 1. juli 2019 til den 30. juni 2020
  • at lærlingen har fået 12 til svendeprøven
  • at både lærlingens erhvervsskole og praktikvirksomhed har lavet en motiveret indstilling af lærlingen. Skuemestre, der har deltaget i lærlingens svendeprøve, kan også lave en indstilling, men denne har udelukkende til formål at understrege lærlingens faglige niveau og kan derfor ikke stå alene.

Hvad lægger vi vægt på?

ML-Prisen går til 25 nyligt udlærte svende, der har udmærket sig både fagligt og socialt i deres tid på skolen og i virksomheden. Her går faglige præstationer altså hånd i hånd med godt kammerat- og kollegaskab. Hvert år modtager vi flere hundrede indstillinger, så jo mere præcist I beskriver, hvordan netop jeres kandidat udmærker sig på disse parametre, jo bedre mulighed har vi for at finde de helt rigtige prismodtagere. Så skriv gerne et par linjer om lærlingens arbejde, faglige niveau, indstilling til arbejdet, vilje til at samarbejde og hjælpe, humør, engagement mv. Har I en helt særlig historie at fortælle om netop denne lærling, vil vi også gerne høre den. Det tæller alt sammen med i vurderingen.

En pris med traditioner

ML-Prisen 2020 uddeles d. 2. oktober, og arrangementet foregår traditionen tro i Den Sorte Diamant i København. Det er 18. gang, prisen uddeles, og dagen er altid en festlig begivenhed for både prismodtagere, virksomheder, faglærere og familier. For organisationerne bag prisen, Dansk Industri, Dansk Metal og Tekniq Arbejdsgiverne, er det ligeledes en glædelig begivenhed, hvor de sammen med Industriens Uddannelser fejrer metalindustriens nyuddannede talenter med taler, musikalske indslag og noget at skåle i.

Om ML-Prisen

Anne Witt Thomsen