10. feb 2020

Nyt katalog gør det nemmere at finde AMU-kurser

Kataloget Efteruddannelse for medarbejdere i industrien indeholder kurser om alt fra robotteknologi, måleteknik og forskellige svejsetyper til produktionshygiejne i fødevareindustri og lean. Kurserne er delt ind efter brancher og arbejdsområder, så man let kan danne sig et overblik over mulighederne, og man kan også få en PDF-version for hvert enkelt område.

Kataloget indeholder kurser inden for:

• Robotbetjening
  • Lean og medarbejderudvikling
  • Montage, demontage og inspektion
  • Industriel produktion
  • Metal og maskinteknik
  • Kran og anhugning
  • Svejseteknik
  • Energi og forsyning
  • Elektronikproduktion

Skal få flere til at tage AMU-kurser

Med det nye katalog ønsker Industriens Fællesudvalg af øge opmærksomheden omkring de mange muligheder, AMU-kurser giver både virksomheder og medarbejdere.

- Inden for AMU-systemet findes der et utal af muligheder for, at virksomhederne kan styrke kompetencerne blandt medarbejderne, fx om ny teknologi. Med det nye katalog håber vi, at de mange muligheder bliver endnu mere synlige for virksomhederne og medarbejderne, siger Christine Bernt Henriksen, formand for Industriens Fællesudvalg og chefkonsulent i DI.

Med det nye katalog håber vi, at de mange muligheder bliver endnu mere synlige for virksomhederne og medarbejderne.
Christine Bernt Henriksen, formand for IF og chefkonsulent i DI

Det er den omfattende revision af AMU-kurserne, der fulgte med trepartsaftalen fra 2017, der har været afgørende for beslutningen om kataloget.

- AMU-kurser er en god vej for industriens medarbejdere til efteruddannelse og større jobsikkerhed. Vi har gennemgået hele vores portefølje af AMU-kurser, så den nu er helt opdateret og aktuel for dagens arbejdsmarked, og det vil vi gerne gøre endnu flere opmærksomme på, siger Pia Maul Andersen, næstformand i Industriens Fællesudvalg og næstformand i 3F Industrigruppen.

- AMU-kurser er en god vej for industriens medarbejdere til efteruddannelse og større jobsikkerhed. Vi har gennemgået hele vores portefølje af AMU-kurser, så den nu er helt opdateret og aktuel for dagens arbejdsmarked, og det vil vi gerne gøre endnu flere opmærksomme på.
Pia Maul Andersen, næstformand i IF og næstformand i 3F industrigruppen

Her finder du kataloget

Efteruddannelse for medarbejdere i industrien vil fremover være at finde hos 3F’s lokalafdelinger, udvalgte DI-virksomheder og erhvervsskoler.

Ønsker du at få tilsendt et eller flere kataloger direkte til din virksomhed eller skole, kan du kontakte Sussie Justesen på sju@iu.dk

Kataloget kan desuden findes online, eller man kan hente PDF-versioner for hvert enkelt område.

Hent det samlede katalog med 332 kurser

Hent PDF-versioner for de enkelte områder

Find alle AMU-kurser og tilmelding på amukurs.dk

Katrine Laubjerg