31. jul 2020

Trods Covid-19: Så mange er indstillet til ML-Prisen

Udbruddet af Covid-19 udfordrede og udsatte afviklingen af en del svendeprøver i foråret. Alligevel har Industriens Uddannelser modtaget flere end 300 indstillinger til ML-Prisen 2020. I alt er 225 nyudlærte svende blevet indstillet.

For at komme i betragtning til prisen skal lærlingen være indstillet både af erhvervsskolen og praktikvirksomheden. Lærlingen skal desuden have udmærket sig med et 12-tal til svendeprøven, have stort faglig overblik, være kvalitets- og ansvarsbevidst og være en god kammerat og kollega på arbejdspladsen.

De kommende uger går med at udvælge de 25 prismodtagere, som kan forvente at få besked i begyndelsen af september.

En pris med traditioner

ML-Prisen 2020 uddeles d. 2. oktober, og arrangementet foregår traditionen tro i Den Sorte Diamant i København. Det er 18. gang, prisen uddeles, og dagen er altid en festlig begivenhed for både prismodtagere, virksomheder, faglærere og familier. For organisationerne bag prisen, Dansk Industri, Dansk Metal og Tekniq Arbejdsgiverne, er det ligeledes en glædelig begivenhed, hvor de sammen med Industriens Uddannelser fejrer metalindustriens nyuddannede talenter med taler, musikalske indslag og noget at skåle i.

Industriens Uddannelser vil gerne benytte lejligheden til at takke alle erhvervsskoler, virksomheder og skuemestre, der har sendt indstillinger.

Foto: Søren Malmose, ML-Prisen 2018

Anne Witt Thomsen