Emilie nåede hele vejen til Formel 1 - fra løb
19 september 2022

Emilie nåede hele vejen til Formel 1: - ML-Prisen gav mig selvtillid og troen på, at jeg kunne gå utraditionelle veje som personvognsmekaniker

Hvert år uddeler vi ML-Prisen til talentfulde lærlinge, der har gennemført deres uddannelse med et særligt godt resultat. Vi har en tradition for at tale med en prismodtager af ML-Prisen. Vi har talt med Emilie Rath, der modtog prisen i 2014, efter at være blevet udlært mekaniker med rigtig fine karakterer.

Navn: Emilie Rath

Alder: 29 år

Uddannelse: Personvognsmekaniker

Vinderår: 2014

Emilie Rath modtog i 2014 ML-Prisen. Siden da tog hun et smut forbi Formel 1 som mekaniker. Emilie var blandt andet mekaniker for Force India og Mercedes. Efter et par år i Formel 1 havde hun opnået, hvad hun ville. Derfor er Emilie ikke længere i Formel 1, men hun arbejder i dag som lærlingeansvarlig i Wicotec Kirkebjerg A/S. Nedenfor kan du se en video med Emilie, hvor hun blandt andet fortæller om, hvordan det var at modtage ML-Prisen, og om hendes vej til Formel 1 som mekaniker.