Sned
04 september 2025

Sans for detaljen: Kampagne skaber ny fortælling om snedker og møbelpolstrer

Den 4. september lancerer Snedkernes Uddannelser en helt ny kampagne, der sætter spot på bygningssnedker, maskinsnedker og møbelpolstrer. Kampagnens titel er ’Sans for detaljen’ og den bliver rullet ud på digitale medier over hele landet i de næste seks uger.

Den nye kampagne skaber en fortælling om de oplevelser med materialer og håndværk, man får som lærling på de tre uddannelser møbelpolstrer, bygningssnedker og maskinsnedker. Hele fem lærlinge fra hhv. Snedkerfimaet Ivan Madsen og Fredericia Furniture har stillet sig til rådighed for kampagnen. 

Målgrupperne for kampagnen er unge under 25 år, og formålet er skabe interesse for de tre uddannelser blandt endnu flere dygtige unge, og samtidig give dem et retvisende billede af, hvad uddannelserne omfatter.

Forskellige kampagneelementer skal ramme målgrupperne 

Kampagnen består af flere elementer:

•    Fire film, der med inspiration fra DIY (do it yourself)-videoer på sociale medier viser nogle af de værktøjer og materialer de tre uddannelser omfatter. Videoerne skal fungere som en catchy intro til de tre uddannelser, og har til formål at vække målgruppens indledende interesse.

•    Tre digitale fortællinger hvor bygningssnedker Mathias, maskinsnedker Morten og møbelpolstrer Sarah fortæller deres egne historier om hvad de synes er spændende ved deres uddannelser, og hvorfor de valgte dem.

•    Annonceformater, der zoomer ind på værktøj, materialer og overraskende effekter ved uddannelserne.

•    En kampagneside på snedkerudd.dk/sans-for-detaljen samt tre undersider, der giver mere information om de tre uddannelser.
Kampagnen udkommer på Facebook, Instagram, Snapchat og Google fra den 4. september og seks uger frem. Den er finansieret af midler fra Trepartsaftale om flere lærepladser og entydigt ansvar.