Opret en individuel uddannelsesplan og tilmeld uddannelse
Individuelle uddannelsesplaner: Oprettelse og administrationsproces
Kontaktpersoner i virksomheden kan oprette individuelle uddannelsesplaner baseret på en positivliste. Kun den pågældende kontaktperson kan se de uddannelsesplaner, de har oprettet, mens den kontaktperson, der oprettede rammeaftalen, kan se en oversigt over alle uddannelsesplaner. Uddannelsesplanen indeholder valgte kurser, hvor fastlagte kursusperioder udfyldes, og de ikke periodefastlagte kurser efterlades blanke. Medarbejderen attesterer uddannelsesplanen med digital signatur, hvorefter midler tildeles. Ændringer og tilføjelse af kursusdatoer kræver kontakt med sekretariatet.
En individuel uddannelsesplan oprettes i IKUF, på ikuf.dk/aftalt jf. guide herom.
Tilmelding til valgte uddannelser: Online proces og ressourcer
Tilmelding til valgt uddannelse kan foregå på enten uddannelsesinstitutionens hjemmeside eller på fx amukurs.dk (hvis det drejer sig om tilmelding til arbejdsmarkedsuddannelserne) eller via www.voksenuddannelse.dk (hvis det drejer sig om offentlige voksen- og videregående uddannelser).