ang Virksomhederne Interesse Lærepladskonsulenter Hotel Koldingfjord 14 15 Nov
25 oktober 2022

Fang virksomhedernes interesse – kom til masterclass om lærepladsopsøgende arbejde

Metalindustriens Uddannelsesudvalg og Industriens Fællesudvalg inviterer til en todages masterclass for lærepladskonsulenter i industrien. Masterclassen vil styrke samarbejdet og netværkene på tværs af skoler.

Med masterclassen tager Metalindustriens Uddannelsesudvalg og Industriens Fællesudvalg initiativ til at styrke lærepladskonsulenternes samarbejde og netværk. Mange virksomheder ansætter elever og lærlinge inden for forskellige uddannelsesområder. Det giver derfor god mening at fokusere på uddannelsesbilledet på tværs. Dertil skal masterclassen skabe mulighed for, at lærepladskonsulenterne styrker netværkssamarbejde på tværs af landet.

- Vi kalder det masterclass, fordi vi sætter pris det store arbejde, lærepladskonsulenterne gør i forvejen. Vi vil gerne bidrage med input og vidensdeling, som konsulenterne ikke når at opsøge i en travl hverdag. Masterclassen peger fremad, hvorfor den skal ses som startskuddet på et løbende netværkssamarbejde, som vi vil styrke for at sikre, at det fortsætter og spiller sammen med de mange andre lærepladsaktiviteter, vi arbejder med, fortæller Henrik Amdi Madsen, direktør i Industriens Uddannelser.

Hvad vil indholdet være på en 24-timers masterclass?

På de to dage vil lærepladskonsulenter høre og deltage i:

- Oplæg om et anderledes blik på det opsøgende arbejde

- Paneldiskussion med fokus på job og arbejdsmarked set fra et virksomhedsperspektiv

- Konkret vidensdeling i workshops

Praktisk information

Masterclassen er et finansieret trepartsprojekt og er gratis at deltage i for lærepladskonsulenter. Arrangementet varer 24 timer fordelt på to dage og foregår på Hotel Koldingfjord.

Læs invitationen HER

Opdateret d. 31. 10. 2022: Tilmelding er nu lukket